SZABADSÁG #66 Az anyanyelv nemzetközi napja

Today I will write in Hungarian (magyarul) because it is my mother tongue. First announced by UNESCO on 17 November 1999, International Mother Language Day was formally recognized by the United Nations General Assembly in its resolution establishing 2008 as the International Year of Languages. It is a worldwide annual observance held on 21 February to promote awareness of linguistic and cultural diversity and multilingualism.

Az UNESCO közgyűlése február 21-ikét az anyanyelv nemzetközi napjává nyilvánította.

Brüsszel 2014 február 21  - Egyenlő esélyeket Európában. Ez Kósa Ádám, az első siket EP-képviselő jelszava. "Hiszek az álmaimban. Hiszem, hogy együtt egy olyan Európát építhetünk, amelyben mindenki egyenlő esélyeket kap. Fiatal korom óta küzdök fogyatékkal élő embertársaimért. Öt esztendeje az Európai Parlament képviselőjeként dolgozok értük. Ma már sokkal jobban figyelnek ránk. Számít a hangunk. Az anyanyelv nemzetközi napján pedig örömmel mondhatom, hogy számít az anyanyelvünk is. Az enyém a magyar jelnyelv."
Amszterdam 2017 február 15 - A Holland Kereskedelmi Kamara 'A pénzügy hete' néven rendezett programot 5 holland nagyvárosban: 

Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam, Zwolle, Nieuwegein

A mi cégünk szerdán február 15-én az amszterdami rendezvényen vett részt, melyet Pim Betist elnök nyitott meg. Betekintést kaphattunk a különböző finanszírozási formákba és elmélyíthettük pénzügyi ismereteinket. 

Pim Betist számos sikeres cég alapítója, (többek között SellaBand, Ripplestarters, VraagHugo) meggyőzött arról, hogy ez tud működni anyagi támogatás nélkül is. Nem azért, mert a bankok nem rád várnak, hanem mert a növekedés csupán hit, kockáztatás, rajongótábor és jó időzítés kérdése. 

Pim Betist (Ripplestarters): "Azt szeretném, hogy a dolgok könnyebben működjenek..." mondta anno a 7ditches.tv-nek.

3 vállalkozó mondta el cége finanszírozásának történetét: egy fiatal (24 éves) orvosi termékfejlesztő, egy kozmetikai cég tulajdonosa: sydneyi, ausztráliai székhellyel és egy nyomdatulajdonos, akit elutasított a bank. Ariane és Willem mind azt a benyomást keltette, hogy oké, a befektetők olyanok, mint Dagobert bácsi: de a pénz nem minden. A vállalkozó és a befektető között kell, hogy legyen egy közös nevező. Akkor működik.

És ameddig csak el tudod húzni, ne pályázz. Ha a rajongók támogatóak, akkor nincs rá szükség. Nőni fog a céged a pénzforgalomból.

rajongók = ügyfelek

Michel Simons @MichelTweets @VectrixNL azt azt is elmagyarázta, mi az a drag-along és már értem az előző mondatot, "És ameddig csak el tudod húzni, ne pályázz.". 2 divat iránt érdeklődő hölggyel (nem befektető!) is összefutottam. Ők jöttek oda hozzám. Rendkívül hasznos a badge (névkártya, ami a nyakadban lóg), mert így megismerhettem egy spanyol hölgyet, aki Peruból exportál élelmiszereket. Nem szívbajos. Tud nevet választani. Spanish. Csak ennyi. Remélem, ez nekem is sikerült. Az elmúlt 28 napban 94.000 ember olvasta a Tweet-jeinket. Most így a blogírás végén beleolvastam a Magyar Holland Kereskedelmi Kamara oldalába és az egyik pontja nagyon megnyugtató: 

15. Jó, ha tudja, hogy a hollandok szeretnek sokkolni. Semmiféle újdonságtól nem riadnak vissza és előszeretettel követik a trendeket.

Mivel a rendezvény óta még mindig munkakeresőben vagyok, nekiláttam egy jó tervet megírni. Nem csak szöveg, hanem pénzügyi tervet is. Eddig is volt, de fejlesztem. 4 fő pillérre helyezve: 

Mi a terv és a 'miért'? (PLAN)A csapat  (PEOPLE)A bizonyíték: a rajongók  (PROOF)Nyereség (PROFIT)

Illetve Pim Betist (Ripplestarters) blogját is olvasom: min áll vagy bukik egy kezdő cég sikere. Ő hogy csinálta anno a Sellaband-del. Hogy kilépett belőle és csődbe ment.
Mi vitte rá, hogy megalapítsa a Ripplestarters-t, ami jó ötletekből sikeres céget kovácsol.
A VraagHugo sem rossz ötlet; lévén állandóan vagyok olyan helyzetekben, hogy gyorsan kéne valami segítség, de egy ügyvéd drága. VraagHugo jogi dokumentumokat állít neked össze. Olcsóbban, mint egy ügyvéd.

Szilvia Boda (BodabagsFashion): "Azt szeretném, hogy a dolgok könnyebben működjenek..., nem csak online, offline is." Oké, hogy párt keresünk, házat veszünk, anyagi javakat gyarapítunk, de nem jól elvagyunk kevés tárggyal magunk körül? Nem csak, hogy jól elvagyunk, még boldogabbak is vagyunk kevesebbel. Nem kell annyit keresni a lakásban, könnyebb kitakarítani, és több időt töltünk a szabadban sporttal vagy a kertben. És ez mind csak azért, mert 1 táska a kedvencünk, amibe az egész életünk belefér. A falra meg mehet egy strandot, erdőt vagy a családodat ábrázoló tapéta, szekrények helyett. Idegeskedés helyett: főzőcskézés, aktivitizés, olvasás, nyelvtanulás és ami fontos, a következmény: időben elindulás egy rendezvényre, megbeszélésre, szülői értekezletre, randira. 

Ha tetszett a cikk, megköszönöm, ha megosztod. Ha tovább olvasgatnád az angol cikkeket, nézd meg a bejegyzés alatti cikkajánlót, hátha ott is találsz valamit, ami felkelti a figyelmedet. 

Itt megtalálsz: amszterdamszilvia@gmail.com vagy itt https://twitter.com/BodabagsFashion












What is your startup? What is your dream?
Read also: Music is universal. Just listen to your heart.

Comments

Popular posts from this blog

FASHION #139 - 139 questions to Szilvia Boda fashion designer

FOOD #109 Quarantine? Eat well, sleep well, build your brand

FREEDOM #32 - You share freedom with others #‎LinkedIn #workshop‬ ‪#‎fotyawards2016‬